DÖVMELERİM! PİŞMAN MIYIM?

 Hoşgeldinizzzz! Çok tartışılan, hep merak konusu olan ve herkesin heves ettiği bir konuyu bugün ele almak istedim. Dövmeler! Üzerinde çok düşünülmesi gereken bir konu. Sonuçta ömrün boyunca bedeninde taşıyacaksın, emin misin böyle bir karardan? 

 Ben daha 8. sınıf öğrencisi olduğum zamanlarda dövme yaptırmak için heves edip, aileme sürekli dile getirmeye başlamıştım. İnternetten sürekli dövme fotoğrafları bakıyordum, yazıları okuyordum, çok acıyor mu, sildirebilir miyim, nerelerde yaptırabilirim bütün bunları tek tek araştırıyordum. Sonra yine bir gün aileme yaptırmak istediğimi söyledim. Birkaç yazı beğenmiştim bunlardan birini seçmelerini istedim, içlerinden bir tanesini seçmişlerdi. Bana emin olup olmadığımı sordular. Tabikide emindim! İzin almıştım sonuçta! 


 Bir iki gün sonra Ortaköy'de arkadaşımın doğum gününü kutlamaya gittiğimiz anda cesaret edip hemen sonra Dövmeci Cemil'e girdim. O kadar hızlı gelişti ki her şey, bir anda orada yaptırıverdim. ''Believe in Yourself''. Vücudumda nereye yaptıracağım ise bir diğer sorundu. Devlet kurumlarında yasak olduğunu duyduğum için kısa kollu tshirtümün tam kolunun bitiş hizasında yaptırdım. Birde özgürlüğü temsil etmesi adına iki küçük kuş istedim. Eve gidip yaptırdığımı söylediğimde ''Bu kadar çabuk mu?'' dediler. Evet bu  kadar çabuk bir karar oldu! Şimdi ise şuanki aklım olsa daha farklı bir şey yaptırır mıydım diye düşünmüyor değilim.


 Diğer dövmemi ise 
erkek kardeşimle beraber 16 yaşımdayken Taksim Shadows'ta enseme yaptırdım. Babamın imzası. Benim için hayatımdaki en önemli insanı kaybetmiştim ve büyük bir travma yaşamıştım. Hayatımın en zor senesiydi. Ondan geriye vücudumda asla unutmayacağım bir iz istiyordum. Herhalde ömrüm boyunca pişmanlık duymayacağım bir karar oldu.

 Ve son olarak dövme yaptıracak kişilere tavsiyelerim neler?
-Öncelikle sürekli görebileceğiniz bir yere yaptırmayın.
-18 yaşından önce asla yaptırmayın. Benim gibi (!)
-Sizin için bir anlamı olsun. Yıllar sonra baktığınızda bile sıkılmayın.
-Yaptıracağınız yeri çok iyi araştırın! Hijyen en önemlisi!
-Acı konusu ise kişiden kişiye değişkenlik gösteriyor. Acıya dayanıklığınız düşük ise derinizin ince olduğu yerlere yaptırmayın.
-Yazın değil, kışın yaptırın! Güneş görmemesi gerekiyor, rengin hemen solmaması için.
-Yaptırdığınız andan itibaren yaklaşık 1 ay boyunca dövmecinizin önerdiği kremi düzenli olarak kullanın, bu sayede dövmenin kabarmasını engellersiniz. Vücudunuzla çabuk bütünleşir.
  


Yazımı okuduğunuz ve zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Merak ettiğiniz bir şeyler varsa aşağıya yorum olarak bırakabilirsiniz :)




Yorumlar

Popüler Yayınlar

KARDASHIAN AİLESİ NASIL BU KADAR ZENGİN VE ÜNLÜ OLDU?

10 FAVORİ OJEM (SONBAHAR-KIŞ)

BURSA'DA GİDİLECEK 10 MEKAN

İLK BLOG YAZIM! NASIL KARAR VERDİM?